آشنايي با اجزاء سيستم خنك كاري خودرو و عملكرد آن
وظيفه اصلي سيستم خنك كاري، خارج كردن حرارت اضافي (توليد شده) توسط موتور و حفظ دماي كاركرد آن در يك محدوده بهينه (معمولاً بين ۸۰ تا ۹۰ درجه سانتيگراد) است. اگر اين حرارت كنترل نشود، باعث (داغ كردن) موتور، ذوب شدن قطعات، وازبين رفتن روغن كاري و در نهايت خسارت جبران ناپذير به موتور ميشود.

سيستم خنك كاري مدرن تحت فشار كار ميكند كه نقطه جوش مايع خنك كننده را بالا مي برد و بازدهي را افزايش ميدهد.
اجزاي اصلي اين سيستم به شرح زير هستند:
برچسب:
بازدید:
+ نوشته شده: 1404/6/26
ساعت: ۰۰ توسط:autopart :
اين يكي از اون مشكلاتي خودرويي هست كه ميتونه آدم رو حسابي به فكر بندازه! وقتي فن خودرو روشن ميشه و چراغ چك هم همزمان روشن ميشه، معمولاً يعني سيستم خنككننده يا سيستم مديريت موتور داره پيامي براي شما ميفرسته. اجازه بده با هم چند تا از دلايل رايج اين مشكل رو بررسي كنيم:

در ابتدا يك شناخت كلي درخصوص سيستم خنك كاري رادياتور خودرو داشته باشيم بد نيست. سيستم خنككاري رادياتور خودرو يكي از حياتيترين بخشهاي موتور است كه وظيفه كنترل دماي موتور را بر عهده دارد تا از داغ شدن بيش از حد و آسيب به قطعات جلوگيري كند. بياييد با ساختار و عملكرد آن آشنا شويم:
برچسب:
بازدید:
+ نوشته شده: 1404/6/7
ساعت: ۰۲ توسط:autopart :